“Hoe kom ik aan nieuwe klanten via LinkedIn?”, vraagt hij.

“Heel simpel”, antwoord ik.

“Onthoud 1 ding: mensen doen geen zaken met je bedrijf of je logo, mensen doen zaken met mensen. Ze doen zaken met JOU.”

Ik vervolg: “Dus val op met jouw unieke personal brand.”

“Hoe dan?”, vraagt hij.

Ik geef hem mijn tips:

  • Deel jouw ideeën en niet die van een ander. Vertel jouw verhaal.
  • Wees uniek en origineel. Doe niet wat anderen doen. En vergelijk jezelf niet met anderen.
  • Probeer niet iedereen te overtuigen maar raak een kleine groep mensen die gelooft wat jij gelooft en koester hen.
  • Stop met het tellen van likes en weergaven. Maar ga online een gesprek aan, spreek af en zet deze offline voort. Zo zet je contacten om naar contracten.
  • Heb je een gesprek verkoop dan niets! Maar wees oprecht geïnteresseerd. Iemand die AANDACHT geeft creëert goodwill & heeft een gunfactor.
  • Wees authentiek. Zeg dingen waar je echter achter staat en die je werkelijk gelooft. Schrijf zoals je praat.

Doe je dit goed, dan zul je mensen aantrekken waar je graag zaken meedoet.

Hij slaakt een zucht van verlichting alsof er een last van zn schouders afvalt.

“Maar dit kan ik zelf”, zegt hij bijna verrast.

“Ja, dit kun je helemaal zelf”, antwoord ik.