Social selling voor accountmanagers en ondernemers

Net als jij vinden veel mensen het lastig om helder te communiceren wat ze kunnen betekenen voor een ander.

Ze zijn geneigd te vertellen wat ze verkopen en richten zich op de producten en diensten die ze aanbieden. Maar mensen zijn niet op zoek naar producten. Ze zijn op zoek naar oplossingen voor hun problemen.

Dus stop met verkopen maar laat zien welk probleem jij kan helpen oplossen in de taal van je doelgroep. En verwelkom zo meer klanten.

Social selling traject

In een traject van 12 weken coach ik verkoopteams van digibeten naar top social sellers.

Het traject bestaat uit gezamenlijke workshops Social Selling, individuele Social Selling coachingssessies en een wekelijkse gezamenlijke dagstart om successen en ervaringen te delen.

Social Selling is het inzetten van (online) netwerken om mensen te ontmoeten, kennis te maken met elkaars expertise om vervolgens o.b.v. gemeenschappelijke interesses te werken aan een sterke (online) relatie die uiteindelijk bijdraagt aan het genereren van omzet.

Social selling voor accountmanagers en ondernemers

Net als jij vinden veel mensen het lastig om helder te communiceren wat ze kunnen betekenen voor een ander.

Ze zijn geneigd te vertellen wat ze verkopen en richten zich op de producten en diensten die ze aanbieden. Maar mensen zijn niet op zoek naar producten. Ze zijn op zoek naar oplossingen voor hun problemen.

Dus stop met verkopen maar laat zien welk probleem jij kan helpen oplossen in de taal van je doelgroep. En verwelkom zo meer klanten.

Social selling traject

In een traject van 12 weken coach ik verkoopteams van digibeten naar top social sellers.

Het traject bestaat uit gezamenlijke workshops Social Selling, individuele Social Selling coachingssessies en een wekelijkse gezamenlijke dagstart om successen en ervaringen te delen.

Social Selling is het inzetten van (online) netwerken om mensen te ontmoeten, kennis te maken met elkaars expertise om vervolgens o.b.v. gemeenschappelijke interesses te werken aan een sterke (online) relatie die uiteindelijk bijdraagt aan het genereren van omzet.

Wat kun je verwachten en wat levert het je op?

online personal brand

Een key onderdeel van Social Selling is het op een warme manier in beeld komen bij mensen die je nog niet kende.

Dit komt tot stand door middel van een sympathiek online personal brand dat jij gaat ontwikkelen.

Prospects nemen op basis van je brand contact met jou op. Je merk is sterk en straalt vertrouwen uit.

Social prospecting en social listening

Je bent zelf ook alert op anderen die opvallen en die jouw interesse wekken online en offline.

Je volgt ze en nodigt ze uit voor een kennismaking (1-op-1 of event).

Tijdens de kennismaking verkoop je niets, maar ben je oprecht geïnteresseerd en biedt je indien gepast kennis en advies.

Je laat zien dat je je hebt verdiept in de persoon. Je maakt verbinding. Dit leidt tot business.

Social relationship management

Je blijft top of mind bij belangrijke stakeholders en ambassadeurs van je bedrijf.

Door ze uit te nodigen, door (online) conversaties aan te gaan, door het delen van waardevolle content blijf je in beeld.

Ze weten je makkelijker te vinden en nemen contact op zodra er aanleiding toe is. Ze zijn je beste ambassadeurs en je koestert ze.

Bekijk ook de andere onderdelen van het aanbod