Gratis gids: in 7 stappen een sterk personal brand op LinkedIn

Gratis gids: in 7 stappen een sterk personal brand op LinkedIn

Opvallen met jouw personal brand

Door Aruna Gopal

Tegenwoordig vraagt alles en iedereen om je aandacht. Overal waar je komt wordt je overladen met prikkels. Wil je tegenwoordig nog opvallen als professional of ondernemer dan zul je echt waarde moeten toevoegen. Je zult de aandacht van je publiek moeten verdienen.

En dat doe je niet door te schreeuwen. Nee, de aandacht krijg je door oprecht en authentiek te verbinden met jouw unieke personal brand. Maar wat is jouw unieke personal brand?

Jouw personal brand komt voort uit je passie en drijfveren. Het is hetgeen jou onderscheidt van anderen. Dat wat jou uniek maakt. Dat wat ervoor gaat zorgen dat je geen concurrenten hebt, omdat niemand is zoals jij bent.

Jouw personal brand stelt je in staat om op authentieke en unieke wijze mensen aan te trekken die zich herkennen in jouw verhaal. Niet door te verkopen maar door te laten zien welk probleem jij kan helpen oplossen en door van betekenis te zijn.

Jouw personal brand helpt je om keuzes te maken en te laten zien wat je echt belangrijk vindt. Veel mensen zijn geneigd te vertellen dat ze vooral heel veel kunnen. Ze durven niets weg te laten uit angst om klanten, opdrachten of die leuke baan mis te lopen. Maar met dat globale verhaal ga je geen indruk maken. Je zult keuzes moeten maken wil je opvallen in een verzadigde markt. Je zult mensen moeten verleiden met iets wat ze nog niet eerder hebben gehoord.

Jouw personal brand stelt je in staat om iedereen die je tegenkomt (on- en offline) een consistente beleving te geven. Omdat je handelt vanuit authenticiteit.

Jouw personal brand kun je inzetten om waardevolle relaties op te bouwen met mensen die je nog niet kent. Om met hen te verbinden om zo samen waarde te creëren. En vanuit die verbinding een gunfactor te creëren en omzet te genereren.

Jouw personal brand is uit de kast komen met wie je bent en wat je doet.

Jouw personal brand is niet ego gedreven of jezelf schouderklopjes geven.

Jouw personal brand is jezelf kwetsbaar durven opstellen om vanuit die kwetsbaarheid authentieke verbindingen te maken die waarde toevoegen.

Jouw personal brand is geen kijk-mij showtje.

Jouw personal brand is authentiek verbinden met mensen voor wie jij van betekenis kunt zijn.

Hoe ontwikkel je jouw personal brand?

Wil je jouw personal brand ontwikkelen? Begin dan met het beantwoorden van de volgende vragen:

  • Wie ben je?
  • Wat wil je?
  • Wat doe je?
  • Voor wie
  • Met wie?
  • Waarom?

Simpele vragen, maar voor velen best lastig om te beantwoorden. Het brengt je namelijk terug tot de kern van wie je bent en waar je hart ligt. Het geeft aan wat je wilt bereiken en wat je wilt achterlaten bij anderen. Het geeft ook aan wat je drijft en wat je wilt halen. Het geeft aan wat je belangrijk vindt en welke kernwaarden je hebt. Het geeft aan dat je weet wie je kunt helpen. Dat je weet welk probleem jij kunt helpen oplossen en dat je de taal van je doelgroep kent en begrijpt, omdat je die zelf ook spreekt.

Jouw personal brand geeft aan dat je weet waarom je doet wat je doet.

Best overweldigend. Maar doe je dit goed dan is het juist heel simpel.

Ik begeleid veel organisaties en ondernemers om een sterk personal brand te ontwikkelen, juist door het simpel te houden. Ik gebruik daarbij geen trucje of tactieken. Nee ik stel vragen die gaan over hen, persoonlijk en dichtbij. Want alleen dan ontwikkel je een sterk personal brand, waarmee je mensen gaat aantrekken die graag zaken met je willen doen. Mensen die jij leuk vindt en waar jij heel blij van wordt. Want mensen doen graag zaken met mensen die ze leuk vinden, kennen en vertrouwen.

Wil je aan de slag met je personal brand, denk dat na over deze vragen. En beantwoord ze voor jezelf:

Bepaal jouw personal brand - Aruna Gopal

En laat het antwoord mensen verrassen. Iets dat ze nog niet eerder hebben gehoord. Laat de antwoorden mensen raken, inspireren en in beweging brengen. Laat het de reden zijn waarom ze voor jou kiezen.

Gebruik vervolgens de antwoorden om jouw propositie te bepalen, die in twee zinnen weergeeft wat jij kunt betekenen voor een ander en welke waarde jij toevoegt.

Makkelijk is het niet, maar waardevol zeer zeker. En natuurlijk mag je altijd met mij sparren: info@arunagopal.nl of neem hier een kijkje.

x,

Aruna

 

Mijn naam is Aruna Gopal | Personal Branding Coach. Ik help ondernemers en professionals hun doelen te behalen met een authentiek online personal brand. Ik coach hen om meer te doen van wat ze goed kunnen en waar ze blij van worden. Benieuwd welk resultaat jij kunt behalen? Neem contact op: info@arunagopal.nl. #PersonalBranding #SuccesvolzonderStress

Met mijn trainingen creëer ik voor organisaties, die werken met bezieling, een sterke (online) présence door de personal brands van hun medewerkers te activeren op LinkedIn. Ik help ze met unieke storytelling om mensen aan te trekken waar ze graag zaken mee doen: ideale klanten en commerciële partners. Neem contact op: info@arunagopal.nl #SocialSelling

Mijn personal branding tips ontvangen? Schrijf je in voor mijn newsletter of download gratis de Ultieme Gids voor een Sterk Personal Brand op LinkedIn.

 

Dank voor het lezen!

Volg me op: Instagram | LinkedIn | Facebook 

 

Delen via social media:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Meer blogs & podcasts

Podcast 4: Hoe je krijgt wat je echt wil door anders te zijn
Personal Branding

Podcast 4: Hoe je krijgt wat je echt wil door anders te zijn

oranje megafoon
Personal Branding

Personal Branding: drie top tips voor ambitieuze professionals

What now
Personal Branding

Juist nu

Aruna Gopal - Ik ben goed in mijn werk, maar ik heb geen idee wat ik doe
Personal Branding

Ik ben goed in mijn werk, maar ik heb geen idee wat ik doe.

Carriere

Oordeel niet, probeer te helpen, elke dag

Zo kom je aan nieuwe klanten via LinkedIn - Aruna Gopal
Personal Branding

Zo kom je aan nieuwe klanten via LinkedIn

Gratis gids

Laat je gegevens achter en ontvang gratis De Ultieme Gids voor een Sterk Personal Brand op LinkedIn.