Gratis gids: in 7 stappen een sterk personal brand op LinkedIn

Gratis gids: in 7 stappen een sterk personal brand op LinkedIn

New York City, The Millionaires Club en Topvrouw van het Jaar

Door Aruna Gopal

Vandaag werd ik wakker met de geluiden van mijn favoriete stad New York City. De geluiden van vuilniswagens, toeterende auto’s en brandweerwagens die bij elk stoplicht je met hun sirene uit je hemd laten springen van de schrik, zorgen voor een glimlach op mijn gezicht. Het is de stad die dat met me doet. En schrijfster, Fran Leibowitz, niemand is meer New Yorker dan zij, is het helemaal met me eens. Geen stad viezer en luider dan NYC, waar iedereen zich afvraagt hoe je het kunt veroorloven om er te wonen en niemand een antwoord heeft op die vraag. Toch wonen er 8,5 miljoen mensen.

New York New York

Als je denkt dat ik in New York City ben dan heb je het mis. Ik kijk deze zondagochtend naar de Netflix documentaire “Pretend it’s a City”, waarin regisseur Martin Scorsese en Fran Leibowitz New York en alles wat die stad interessant maakt bespreken. Fran’s humor is die van een schrijfster zoals ze die niet meer maken, zij zegt alles wat we denken en niet durven uit te spreken. Alleen klinkt het uit haar mond hilarisch. En misschien kan het ook niet anders dan dat deze twee rasechte New Yorkers de stad bespotten omdat alleen zij de stad zo lief hebben.

Do I look that friendly?

Fran snapt niet waarom New Yorkers hun koffers inpakken om elders op vakantie te gaan. Zij is de vrouw die NYC alleen met koffers verlaat om te werken. Het geld wat ze buiten de stad verdient geeft ze alleen uit in eigen stad. Toeristen die met kaarten op Times Square de weg vragen hekelt ze. Niets ergers dan dat. Ze draagt zelden een glimlach en kijkt mensen niet aan van achter haar stevig gemontuurde bril, maar toch wordt juist zij midden op straat steeds weer aangesproken door toeristen die de weg vragen. “Do I look that friendly?”, vraagt ze aan Martin Scorsese en het publiek begint te lachen om haar zelfspot.

Een prikkelvrije maand 

Ja dat is pas lekker wakker worden na mijn prikkelvrije maand. In september heb ik social media vermeden en als ik al iets op een scherm keek dan waren het Netflix docu’s en filmklassiekers. Echte inspiratie. Ik mocht me niet meer laten afleiden, want ik moest creëren. En als ik iets nieuws maak dan kan ik niet teveel kijken naar wat andere mensen doen. Comparison is the death of creativity, las ik ergens en dat klopt.

The Millionaires Club en onder het mes

En er is veel nieuws gebeurd afgelopen maand. Van een roadtrip met bijzondere ontmoetingen op Curaçao, tot weer live op een podium staan voor 69 interim professionals die zichzelf willen leren presenteren tijdens een sollicitatiegesprek. En van een nieuwe Masterclass Personal Branding opnemen in een professionele studio voor de ruim 4000 leden van The Millionaires Club die met meer zelfvertrouwen een ruimte willen binnenlopen, tot aan een fotoshoot met dochter voor de ANWB. Maar ik moet ook onder het mes deze maand. Niets ernstigs, een APK die ervoor gaat zorgen dat ik meer mezelf wordt, zeg maar. 

 

Topvrouw van het jaar

Anyways, het eerste wat ik zag op mijn LinkedIn feed, na mijn 30 dagen durende absentie, was het mooie nieuws dat Janine Vos (CHRO van Rabobank) Topvrouw van het jaar is geworden. De vrouw die mij in 2016 het laatste zetje gaf wat ik nodig had om voor mezelf te beginnen. Want toen ik haar na een event op de bank in Den Haag begeleidde naar haar auto en ik in lichte paniek vertelde dat ik uit dienst zou treden om voor mezelf te beginnen, als alleenstaande moeder met hypotheek (blijkbaar vond ik het nodig om dat van die hypotheek er ook nog bij te zeggen voor t dramatisch effect) en dat ik geen idee had waar ik mee bezig was en of het wel zou lukken draaide ze zich om, keek me in de ogen aan en zei: ik heb gezien wat je hier vanavond hebt gedaan. Als jij dit kan, kun je alles. Het gaat je lukken. 

Het zijn die woorden die ik elke dag nog hoor als ik het even niet zie zitten. Die woorden houden me overeind. Dat ongelooflijke vertrouwen dat ze in me had zorgde ervoor dat ik doorzette en dat ik nu 5 (!) jaar later nog steeds ondernemer ben.

Dus ja, ik ben blij dat de rest van de wereld nu ook ziet wat ik al wist, dat zij een Topvrouw is. 

 

Verbinden met de juiste mensen

Allemaal hebben we een Janine Vos in ons leven nodig. En dat is precies waar mijn nieuwe Masterclass Personal Branding over gaat. Hoe je ervoor zorgt dat je de juiste mensen om je heen verzameld, mensen die in je geloven en die je aanmoedigen. Mensen die je helpen om je doelen te behalen. Mensen waar je blij van wordt. Mensen die iets voor jou willen en kunnen betekenen. Mensen die iets van je kopen of je die droombaan aanbieden. En hoe je ervoor zorgt dat ze kiezen voor jou.

Nog heel even en dan kun je deze nieuwe Masterclass Personal Branding volgen via de AG Academy. Mijn online leeromgeving.

Je kunt je nu al aanmelden voor de wachtlijst. En doe je dat dan krijg 20 euro korting op de prijs. Je hebt geen aanschaf verplichting als je op de wachtlijst staat maar je hebt wel recht op een goede deal. Mooi toch! De reguliere prijs is overigens 149 euro. Klik hier om je aan te melden voor de wachtlijst.

Ik ben al weer veel te lang aan het woord voor iemand die nooit woorden te kort komt. Genoeg gezegd dus. Tijd om af te sluiten voor nu. Al het andere moois komt later.

 

Liefs,

Aruna

 

Nog meer inspiratie nodig? Dan kan ik je deze pareltjes aanraden op Netflix

  • “Pretend it’s a City” – Martin Scorsese in gesprek met Fran Leibowitz over NYC, niet alleen hilarisch maar de big band muziek maakt het nog meer New York dan het als is.
  • “L’Agence – l’immobilier de luxe en famille” – In deze reality serie volgen we de familie Kretz in Parijs. Vader, moeder en 4 zonen, waarvan alleen de jongste van 16 nog niet meewerkt in het familie makelaarsbedrijf dat gespecialiseerd is in luxe woningen. Geen haat en nijd zoals in de Amerikaanse tegenhangers als “Selling Sunset” of “Million Dollar Listing”, maar alleen maar liefde. Mooi om te zien hoe sterk de band in dit gezin is en hoe prive en zakelijk verweven zijn. Leuke bijkomstigheid is dat de zonen geen straf zijn om naar te kijken en dat ze hun oma, die pal naast het familiehuis woont en regelmatig even om de hoek komt kijken, aan het internet daten krijgen.
  • “The Bold Type” – serie over de vriendschap tussen 3 jonge vrouwen die werken bij een Fashion Magazine waar de prachtige Jacqueline aan het hoofd staat. Een paar jaar geleden zou ik me zo herkennen in de meiden nu (als 45 jarige) had juist het leven van Jacqueline meer mn aandacht. Haar outfits zorgden ervoor dat ik een paar keer op pauze moest drukken voor nadere inspectie. Een beetje Sex in the City, maar dan met Millenials en Gen Z. 
  • “Wonder Boy – Olivier Rousteign” – Een docu die creatief directeur van Balmain volgt. Een inkijk in zijn leven als ontwerper, maar ook volgen we hem in zijn zoektocht naar zijn biologische ouders. Mooi, kwetsbaar, eerlijk en echt. Zo zie je dat zelfs degene die aan de buitenkant alles lijkt te hebben worstelt.

 

Mijn naam is Aruna Gopal | Personal Branding Coach. Ik help ondernemers en professionals hun doelen te behalen met een authentiek online personal brand. Ik coach hen om meer te doen van wat ze goed kunnen en waar ze blij van worden. Benieuwd welk resultaat jij kunt behalen? Neem contact op: info@arunagopal.nl. #PersonalBranding #SuccesvolzonderStress

Met mijn trainingen creëer ik voor organisaties, die werken met bezieling, een sterke (online) présence door de personal brands van hun medewerkers te activeren op LinkedIn. Ik help ze met unieke storytelling om mensen aan te trekken waar ze graag zaken mee doen: ideale klanten en commerciële partners. Neem contact op: info@arunagopal.nl #SocialSelling

Mijn personal branding tips ontvangen? Schrijf je in voor mijn newsletter of download gratis de Ultieme Gids voor een Sterk Personal Brand op LinkedIn.

 

Dank voor het lezen!

Volg me op: Instagram | LinkedIn | Facebook 

 

 

Delen via social media:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Meer blogs & podcasts

Podcast 6 Hoe jij jezelf gaat onderscheiden en je eigen succes creëert
Personal Branding

Podcast 6: Hoe jij anders mag zijn en je eigen succes creëert

de 10 top tips voor online personal branding website 2
Personal Branding

De 10 top tips voor online personal branding

Aruna Gopal - ik ging 40 dagen offline en toen gebeurde dit
Inspiratie

Ik ging 40 dagen offline en toen gebeurde dit….

eindelijk loslaten en lichter leven
Inspiratie

2021: Eindelijk loslaten en lichter leven

Katherine Hepburn
Inspiratie

A Learning and Beautiful Story From Katherine Hepburn

oranje megafoon
Personal Branding

Personal Branding: drie top tips voor ambitieuze professionals

Gratis gids

Laat je gegevens achter en ontvang gratis De Ultieme Gids voor een Sterk Personal Brand op LinkedIn.